Kedy je možné návrh na začatie spotrebiteľského sporu odmietnuť?
Návrh je neúplný, t. j. nie je vyplnený vo všetkých častiach a/alebo neboli priložené potrebné doklady, a nebol doplnený ani v dodatočnej lehote po doručení výzvy Poisťovacieho ombudsmana.
Poisťovací ombudsman nie je príslušný riešiť spor alebo ide o druh sporu, ktorý nie je zapísaný v zozname vedenom MHSR. Jedná sa napríklad o nároky poškodených z dopravných nehôd, nároky voči poisťovni, ktorá nie je členom Slovenskej asociácie poisťovní, a pod.
Vo veci, ktorej sa návrh týka, bolo skôr začaté alternatívne riešenie sporu pred iným subjektom, vo veci už rozhodol súd alebo rozhodcovský súd, subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov alebo bola vo veci uzavretá dohoda o mediácii.
Návrh je neopodstatnený. Za takýto sa považuje návrh, z ktorého je po dôkladnom posúdení priložených dokladov zrejmé, že ním spotrebiteľ nesleduje ochranu svojich práv a právom chránených záujmov, alebo ide o opakovaný návrh v tej istej veci, ktorá už je alebo bola predmetom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, pričom samotný návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti.
Návrh je anonymný.
Návrh je šikanózny.
Vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje 20 EUR.
Je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia. Príkladom takejto situácie je potreba odborného posúdenia spornej otázky znalcom z príslušného odvetvia (napr. posúdenie priebehu a následkov dopravnej nehody, posúdenie trvalých následkov úrazu, výpočet výšky skutočnej škody, a pod.)