Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá je v zmluvnom vzťahu s členskou poisťovňou SLASPO a ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Nie ste spokojný s rozhodnutím poisťovne o Vašom nároku na poistné plnenie.
Poisťovňa od Vás žiada dlžné poistné alebo inú finančnú pohľadávku.
Na tomto mieste nájdete kompletný zoznam členských poisťovní Slovenskej asociácie poisťovní.
Alternatívnemu riešeniu spotrebiteľského sporu by mal predchádzať pokus vyriešiť tento spor priamo s poisťovňou, preto je dôležité, aby sa spotrebiteľ najprv obrátil na poisťovňu so žiadosťou o nápravu (napr. podanie adresované poisťovni ako reklamácia, sťažnosť, žiadosť o prehodnotenie postupu poisťovne a pod.). Ak poisťovňa na žiadosť o nápravu nereaguje dlhšie ako 30 dní alebo na ňu odpovedala zamietavo, môžete nám zaslať návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu.
Predmetom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov nemôžu byť napríklad nároky poškodených na náhradu škody uplatňované voči poisťovni z povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, resp. nároky poškodených z iných druhov poistenia zodpovednosti za škodu, nároky (resp. požiadavky) voči poisťovniam, ktoré nie sú členmi Slovenskej asociácie poisťovní alebo voči poisťovniam poskytujúcim verejné zdravotné poistenie, či voči Sociálnej poisťovni, ako ani nároky podnikateľských subjektov.