SK  |  EN

ČO MÁ NÁVRH OBSAHOVAŤ

Neúplný návrh, ktorý nebude doplnený ani na základe výzvy v dodatočnej lehote bude odmietnutý 

Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu je potrebné vyplniť vo všetkých jeho častiach.

Čo musí byť zrejmé z vyplneného návrhu?

V čom spočíva porušenie Vašich práv

Uveďte, podstatu sporu tzn. prečo si myslíte, že poisťovňa vo Vašom prípade postupovala nesprávne. Môže sa jednať napríklad o nesprávne určenú výšku poistného plnenia, zamietnutie poistného plnenia, nesprávne určenú výšku dlžného poistného pri zániku poistenia, neopodstatnené vymáhanie nároku poisťovne voči Vám, a pod. Uveďte čo najviac konkrétnych informácií, vrátane čísla poistnej zmluvy, resp. poistnej udalosti. Pre vedenie sporu je potrebné uviesť faktické a podstatné informácie o dôvode sporu.

Čoho sa návrhom domáhate

Uveďte, čo najpresnejšie, aký nárok si uplatňujete (napr. výplatu poistného plnenia, doplatok poistného plnenia, ukončenie poistenia, zmenu poistenia, úpravu výšky poistného, upustenie od vymáhania nároku poisťovne voči Vám a pod.).

Čo je potrebné priložiť k návrhu?

Poistnú zmluvu spolu so všetkými dokumentmi (napríklad poistné podmienky, zmluvné dojednania, oceňovacie tabuľky alebo iné prílohy poistnej zmluvy).

Uplatnenie nároku na poistné plnenie (napr. oznámenie o poistnej udalosti) s prílohami, ktoré boli jeho súčasťou.

Oznámenie poisťovne o vybavení Vášho nároku (napr. oznámenie o ukončení likvidácie poistnej udalosti, oznámenie o odmietnutí plnenia, oznámenie o plnení, atď.).

Výpoveď poistnej zmluvy s dokladom o jej doručení poisťovni, ak sa predmet sporu týka zániku poistenia a nároku poisťovne na dlžné poistné.

Žiadosť o zaplatenie pohľadávky, ak sa predmet sporu týka nároku poisťovne voči Vám.

Akúkoľvek ďalšiu korešpondenciu (aj elektronickú), ktorá sa týka Vášho sporu s poisťovňou alebo iné doklady, ktoré so sporom súvisia.

Žiadosť o nápravu adresovanú poisťovni (alebo tzv. reklamáciu, sťažnosť, prípadne inak nazvané Vaše podanie, ktoré ste poisťovni zaslali ako nesúhlas s vybavením Vášho nároku či žiadosti).

Odpoveď poisťovne na Vašu žiadosť o nápravu, prípadne uvedenie informácie, že poisťovňa na ňu nereagovala v lehote 30 dní odo dňa, kedy ste ju zaslali.

podať návrh

Web by Kolovratok.

menuchevron-downchevron-right