Neúplný návrh, ktorý nebude doplnený ani na základe výzvy v dodatočnej lehote bude odmietnutý
Uveďte, podstatu sporu tzn. prečo si myslíte, že poisťovňa vo Vašom prípade postupovala nesprávne. Môže sa jednať napríklad o nesprávne určenú výšku poistného plnenia, zamietnutie poistného plnenia, nesprávne určenú výšku dlžného poistného pri zániku poistenia, neopodstatnené vymáhanie nároku poisťovne voči Vám, a pod. Uveďte čo najviac konkrétnych informácií, vrátane čísla poistnej zmluvy, resp. poistnej udalosti. Pre vedenie sporu je potrebné uviesť faktické a podstatné informácie o dôvode sporu.
Uveďte, čo najpresnejšie, aký nárok si uplatňujete (napr. výplatu poistného plnenia, doplatok poistného plnenia, ukončenie poistenia, zmenu poistenia, úpravu výšky poistného, upustenie od vymáhania nároku poisťovne voči Vám a pod.).
Poistnú zmluvu spolu so všetkými dokumentmi (napríklad poistné podmienky, zmluvné dojednania, oceňovacie tabuľky alebo iné prílohy poistnej zmluvy).
Uplatnenie nároku na poistné plnenie (napr. oznámenie o poistnej udalosti) s prílohami, ktoré boli jeho súčasťou.
Oznámenie poisťovne o vybavení Vášho nároku (napr. oznámenie o ukončení likvidácie poistnej udalosti, oznámenie o odmietnutí plnenia, oznámenie o plnení, atď.).
Výpoveď poistnej zmluvy s dokladom o jej doručení poisťovni, ak sa predmet sporu týka zániku poistenia a nároku poisťovne na dlžné poistné.
Žiadosť o zaplatenie pohľadávky, ak sa predmet sporu týka nároku poisťovne voči Vám.
Akúkoľvek ďalšiu korešpondenciu (aj elektronickú), ktorá sa týka Vášho sporu s poisťovňou alebo iné doklady, ktoré so sporom súvisia.
Žiadosť o nápravu adresovanú poisťovni (alebo tzv. reklamáciu, sťažnosť, prípadne inak nazvané Vaše podanie, ktoré ste poisťovni zaslali ako nesúhlas s vybavením Vášho nároku či žiadosti).
Odpoveď poisťovne na Vašu žiadosť o nápravu, prípadne uvedenie informácie, že poisťovňa na ňu nereagovala v lehote 30 dní odo dňa, kedy ste ju zaslali.